Český trh se dočkal, vstupuje na něj značka Alpine. Pět let po své premiéře

„Jedním z důvodů, proč uvádíme Alpine právě teď, je zviditelnění jména značky. V České republice zatím takové není, což bychom do budoucna potřebovali a chtěli změnit i proto, že se jméno Alpine objeví také na některých Renaultech,“ vysvětlil generální ředitel českého Renaultu Zdeněk Grunt. Podle něj se české zastoupení francouzské automobilky o uvedení Alpine snažilo dva roky, povedlo se to až teď.

Zatím má Alpine v nabídce jediný čistě benzinový model A110, respektive jeho deriváty: luxusní verzi GT a sportovnější verzi S. Je to každopádně také poslední model značky se spalovacím motorem, dále už budou k dispozici jen elektromobily. V Česku má Alpine zatím jediné dealerství, v pražských Průhonicích, kde už se prodávají také Renaulty a Dacie. Třetí značka z francouzského portfolia se tedy zdá jako logická volba.

O dalších showroomech zástupci značky konkrétně nemluví, byť ambice na rozšíření Alpine i do jiných měst má. „Počet prodejců se odvíjí od potenciálu té které země a postupně se může měnit,“ dodal obchodní ředitel Alpine Régis Fricotté. Ten při uvedení značky do Česka také zdůraznil, že rozšíření do dalších zemí (nedávno Francouzi vstoupili i do Maďarska nebo Slovinska) je pro Alpine, i vzhledem k budoucí strategii, která počítá od roku 2024 s uváděním čistých elektromobilů a zřejmě i dalším navýšením prodejů, důležité.

Pokud jde o očekávání, přesná čísla prodejů Zdeněk Grunt říct nechtěl. Obecně ale mluvil o desítkách prodaných kusů ročně. Kvóty pro český trh značka nemá, kdo si auto objedná, mělo by se na něj dostat. Aktuálně se plní objednávkový kalendář na únor příštího roku. Loni každopádně celosvětově značka prodala 2659 aut, o 74 procent více než v roce 2020, a z toho přes polovinu mimo Francii. I letos pak zatím eviduje, oproti loňskému roku, výrazný nárůst objednávek.

Jak už bylo řečeno, značka bude v Česku nabízet všechny tři své modely, respektive jeden model A110 ve třech verzích. Pro všechny platí, že půjde o dvoumístné, 4181 mm dlouhé kupé s motorem vzadu uprostřed a pohonem zadních kol. Zajímavostí jsou dva kufry: vpředu o objemu 100 litrů, vzadu o objemu 96 litrů. Pod kapotou je přeplňovaná čtyřválcová osmnáctistovka v kombinaci se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Liší se ale naladění motoru.

Základní verze A110 má 185 kW a 320 Nm, přičemž při pohotovostní hmotnosti 1102 kilogramů jede nejvýše 250 km/h a zrychluje z 0 na 100 km/h za 4,5 vteřiny. Z nabídky je také nejlevnější, stojí od 1,49 milionu korun. Například podobně silná Toyota GR Supra přijde minimálně na 1,25 milionu korun a BMW Z4 sDrive30i rovněž s podobným výkonem startuje na 1 316 900 korunách. Obě auta jsou ale výrazně větší a především o hodně těžší. Alpine A110 má váhovou výhodu především díky lehkému hliníkovému rámu, rozložení hmotnosti je pak skoro ideálních 44 na 56 procent.

Odvozené verze GT a S mají stejný motor naladěný na 221 kW a 340 Nm, odlišují se ale svým zaměřením. A110 GT s cenou od 1,74 milionu korun cílí na zájemce o luxusněji pojatý model, zatímco A110 S s cenou od 1,815 milionu korun zaujme spíše ty, kteří chtějí sportovnější vůz.

Ostatně jako jediná může mít tato verze odlehčená skořepinová sedadla Sabelt s váhou 13,1 kg za 18 tisíc korun nebo aerodynamický paket s karbonovým předním spoilerem a zadním křídlem za 138 tisíc korun. Také maximální rychlost není jako u GT obligátních 250 km/h, ale 260 km/h, respektive ještě o 15 km/h více v případě příplatkového aerodynamického paketu. Z 0 na 100 km/h pak obě silnější verze zrychlují shodně za 4,2 vteřiny, a to přesto, že GT váží 1119 kg a S o deset kilo méně. Oba modely také mohou z příplatků dostat třeba karbonovou střechu za 62 tisíc korun.

Ceny vybraných konkurentů

Model
Výkon
Cena
Audi TT Coupé 45 TFSI
180 kW
1 210 900 Kč
BMW Z4 sDrive30i
190 kW
1 316 900 Kč
BMW 230i Coupé
180 kW
1 180 400 Kč
Jaguar F-Type P300
220 kW
1 775 628 Kč
Porsche 718 Cayman
220 kW
1 561 466 Kč
Toyota GR Supra 2.0 Turbo
190 kW
1 250 000 Kč

Všechny tři varianty Alpine A110 vstupují na trh k dnešnímu dni a nejde přitom o poslední francouzské automobily s tímto jménem. Jak bylo zmíněno již v úvodu, některé standardní Renaulty dostanou sportovněji laděný výbavový stupeň Esprit Alpine (poprvé se objevil u SUV Austral). Ten nahradí dosavadní výbavu RS Line, s náhradou plnohodnotných sportovních modelů RS, třeba i se jménem Alpine, se však nepočítá.

A110 na trhu vydrží zhruba do poloviny stávající dekády, pak ji postupně vystřídá kompletně elektrické portfolio Alpine. Skládat se bude z malého hatchbacku, podle dostupných informací by mohlo jít o derivát chystané reinkarnace Renaultu 5, SUV GT X-Over a kupé, které vznikne ve spolupráci s Lotusem. To se stane primárním následovníkem současného typu A110.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.