Jaké jsou ty největší fuckupy a chyby v e-mail marketingu?

V minulém díle našeho vzdělávacího speciálu o e-mail marketingu jste se dozvěděli, proč e-mail stále funguje a proč byste ho rozhodně neměli požadovat za mrtvý. Dnes se na něj podíváme z opačné strany a povíme si, co v e-mailingu rozhodně NEfunguje. Posvítíme si na ty největší fuckupy a chyby, se kterými se můžeme setkat a prozradíme si, jak se jim vyvarovat. Pojďme na ně!

Obrázky jsou fajn, ale…

…ne za každou cenu. Až 45 % lidem se totiž při otevření e-mailu obrázky nezobrazují. A to může nadělat pěknou neplechu. 

Pokud se budeme bavit o takových, které pro oživení vložíme do okolí textu, je to spíše škoda než tragédie. S dobře zvoleným alternativním textem si příjemce jejich obsah může alespoň domyslet.

Horší případ ale nastane, když celý e-mail vytvoříme v celku, jako jeden velký obrázek. Jakmile se příjemci obrázky nezobrazují, vůbec se nedozví, co jsme mu v e-mailu vlastně chtěli sdělit. A rozesílka tím ztrácí svůj smysl.

Důležitý obsah e-mailu by měl být proto formou textu, a vizuální stránku pak můžeme přenechat vhodné e-mailové šabloně. A jestliže si s jejich přípravou nebudeme vědět rady, platforma SmartEmailing dělá moc hezké šablony na míru pro různé obchodní cíle a styly e-mailů.

Nenastavená DNS

DNS záznamy (Domain Name System) jsou pro naši rozesílku naprosto nezbytné. Mají velký vliv na doručitelnost a posílení důvěryhodnosti, díky které náš e-mail neskončí ve spamu. Když na jejich nastavení zapomeneme, celá rozesílka může být v trapu.

Nastavení DNS záznamů a ochranných prvků proti spamu mají na úspěšnosti e-mailových kampaní velký podíl. Pro hladký průběh je třeba mít e-mailovou adresu registrovanou na své doméně, protože u freemailového poskytovatele typu Gmail, Centrum nebo Seznam nejdou tyto záznamy nastavit.

Koupená databáze je cesta do pekel

Inzeráty s nabídkami na kvalitní, zacílenou a ověřenou databázi kontaktů jsou v e-mailovém světě stále aktuální téma. Bohužel ani jednu tuto vlastnost nesplňují. Tyto nabídky většinou přichází od neúspěšných podnikatelů nebo v horším případě od překupníka, který databázi získal bůhvíkde.

Přestože to zpočátku zní jako dobré řešení pro nejrychlejší zdroj kontaktů, nenechme se zmást. Zpravidla se jedná spíše o vyhozené peníze a přidělané starosti. Koupená databáze může udělat pěknou neplechu a poškodit naši reputaci, která úzce souvisí s naší doručitelností. A když nedoručujeme, neprodáváme. Trpělivost růže přináší, a to platí i v případě sbírání kontaktů.

Zkušenosti s koupenou databází z praxe si můžeme přečíst přímo od klientů SmartEmailingu.

E-mail na mobilních zařízení = nutnost

Procento lidí, kteří si své e-maily prohlížejí na mobilních zařízeních, neustále roste. V posledních letech se toto číslo vyšplhalo až na 80 %. A i přes to se stále najdou markeťáci, kteří tuto informaci přehlížejí. 

Přizpůsobení e-mailů na mobilních zařízeních je v dnešní době nutností. Jakmile totiž e-mail vytvoříme pouze pro počítač, na mobilu se nezobrazí správně a s největší pravděpodobností ho příjemce smaže nebo označí jako spam. A to ohrozí naši reputaci a bezproblémovou doručitelnost.

Při psaní e-mailů je proto třeba myslet i na uživatele chytrých telefonů a tabletů. Využívejme responzivní šablonu pro správné zobrazování a nezapomínejme na Dark Mode, který se v dnešních dnech těší velké popularitě. Naši příjemci to jistě ocení a spokojenost bude na obou stranách.

I mistr tesař se někdy utne

I tomu největšímu profíkovi v oboru se čas od času něco nepovede podle představ. Jeden takový „menší fuckup“ se přihodil i odborníkům v již zmíněném SmartEmailingu, při rozesílce k příležitosti MDŽ. 

Jako milé gesto přidali do předmětu e-mailu znak představující emotikon srdce „<3“. Neuvědomili si ale, že text předmětu se nachází v horní části kódu e-mailu. Když se spojil se špičatou závorkou emotikonu, narušil vzhled celé rozesílky. Původně dobře myšlenou kampaň by tak zvládl přečíst leda kodér.

Z takových příkladů si kromě ponaučení můžeme vzít také užitečné know-how už pro příští rozesílku.

Tip na závěr

Předtím, než klikneme na tlačítko „odeslat“, nezapomeňme si vždy e-mail otestovat na soukromou adresu. Můžeme si tak zkontrolovat, že se na všech zařízeních zobrazuje správně a odkazy fungují tak, jak mají. 

Autor: Veronika Balíková, Smartemailing

The post Jaké jsou ty největší fuckupy a chyby v e-mail marketingu? appeared first on Business Animals.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.