Kupé povstalo z popela, Stig řádil jako zamlada. Závodní Škodovky a Tatry v akci

Naposled byly spolu na závodech v Čisté u Bělé pod Bezdězem v roce 1961. Řeč je o speciálech Škoda 1100 OHC Roadster a Coupé, které vznikly v Mladé Boleslavi koncem 50. let minulého století v touze po účasti na vytrvalostní čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Josif Stalin byl už po smrti, ale politické poměry se přesto neuvolnily do té míry, aby se škodovákům jejich sen vyplnil.

Jeden ze čtyř roadsterů měl štěstí, že zůstal v majetku automobilky. Obě dvě vyrobená kupé však byla v roce 1966 odprodána soukromým majitelům a následně zničena při nehodách. Ohořelý vrak, z něhož řidič při nehodě unikl zadním oknem vyrobeným z plexiskla, se podařilo automobilce získat zpět. Hliníková karoserie však byla požárem zničena a bylo třeba ji kompletně vyrobit znovu.

Exhibičním závodem dvou červených škodovek vyvrcholil osmihodinový program, při kterém se na závodní dráze postupně vystřídalo zhruba 80 vozů nejrůznějších značek. Autodrom letos oslavil 45. narozeniny, ke kterým si nadělil nový asfaltový úsek a dost možná založil novou tradici prestižní veteránské události.

Populární setkávání veteránistů Jarní sosnění se totiž během dne plynule přeměnilo v nezvykle dobře obsazenou akci Sosnová Classic, na které se předvedly všechny více i méně známé vozy z díly Metalexu, monoposty Tatra, nebo závodní škodovky od 50. let minulého století až po současnost.

Do své Felicie, se kterou v letech 1995 a 1996 závodil, usedl jedenáctinásobný mistr Evropy Stig Blomqvist. Na závodní dráze se mu postavil týmový jezdec Jan Kopecký v nejnovější Fabii Rally2 Evo, který projel většinu trati řízeným smykem. Kopecký Blomqvistovi brzy ujel, ale vzít takhle v pětasedmdesáti letech za volant by chtěl opravdu každý.

Na skvělou sobotní atmosféru v Sosnové se můžete podívat v naší fotogalerii, kterou najdete v úvodu článku.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.