Podvodníci se vydávají za Škodu. V soutěži nabízejí auto zdarma, chtějí citlivé údaje

Obětí podvodu se může stát dokoliv, stačí kliknout na odkaz ve zprávě. Ta může přijít dokonce i od člena rodiny či jiných důvěryhodných osob.

V tomto konkrétním případě vede odkaz na falešnou webovou stránku, která se v uživateli pokouší vyvolat dojem, že se stal výhercem vozu značky Škoda. „Pro výběr výhry stránka vyžaduje, aby dotyčný přeposlal odkaz na soutěž dvaceti svým kontaktům v aplikaci WhatsApp, čímž se podvodná soutěž velmi rychle šíří,“ upozorňuje tiskový mluvčí automobilky Pavel Jína.

Ve skutečnosti uživatelům hrozí, že se při prohlížení falešné soutěžní stránky spustí instalace škodlivého softwaru do jejich zařízení, případně mohou být vyzváni ke sdílení osobních údajů včetně čísla platební karty. Automobilka proto příjemce podvodných zpráv upozorňuje, aby na odkaz v žádném případě neklikali a zprávu okamžitě smazali.

„Naše společnost nemá s podvodnými soutěžemi šířenými v posledních dnech nic společného. Jedná se o zneužití naší značky k nekalým praktikám, proto budeme podávat trestní oznámení,“ říká vedoucí marketingu Škody Auto Libor Šedivák.

V Česku nejde zdaleka o první případ, kdy se podvodníci snaží zneužít jména známé společnosti, aby působili důvěryhodněji. Nejčastěji se vydávají za bankovní instituce a snaží se z lidí vylákat přístupové údaje k účtům a platebním kartám.

V žádné regulérní soutěži organizátor nepožaduje po hráči žádné platby. V České republice je navíc výslovně zakázáno žádat po soutěžících platbu za vstup do soutěže nebo za zvýšení šance na výhru. Žádná seriózní společnost při vstupu do soutěže nevyžaduje ani číslo platební karty. Stejně tak jde o podvodné jednání, pokud organizátor „soutěže“ vyžaduje po výherci jakékoliv poplatky, například za „zaslání výhry“.

„Škoda Auto nikdy po nikom nebude požadovat číslo účtu, údaje platebních karet, ani rodné číslo,“ říká Pavel Jína a upozorňuje, že v případě podezření na podvod mohou lidé kontaktovat automobilku prostřednictvím sociálních sítí, kontaktních formulářů na oficiálním webu nebo bezplatné linky 800 600 000.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.