V Česku začíná prodej elektrického VW ID. Buzz. Cenou šlape na paty i Multivanu

Když dostala redakce Aktuálně.cz v polovině května možnost se s VW ID. Buzz krátce seznámit, známé byly jen německé ceny. Jediná dostupná verze Pro tam začínala na zhruba 1,6 milionu korun. A česká cena se nakonec od této sumy až tolik neliší. Jakmile totiž Volkswagen spustí 1. července, tedy dnes, předobjednávky na elektrický „busík“, bude za něj chtít nejméně 1 537 556 korun včetně daně. Konfigurátor vozu bude spuštěn v září, zahájení prodeje je naplánováno na konec roku.

Verze Pro je přitom spojená s baterií o využitelné kapacitě 77 kWh a elektromotorem o výkonu 150 kW na zadní nápravě. Na jedno nabití tak Volkswagen ujede 423 kilometrů, přičemž nabíjet je ho možné výkonem až 170 kW. V takovém případě se baterka z pěti na osmdesát procent kapacity dostane za zhruba půl hodiny. 11kW zásuvka pak prodlouží dobu nabíjení na sedm a půl hodiny. Ačkoliv výkon není malý, ID. Buzz není žádný sprinter: z 0 na 100 km/h se dostane za 10,2 vteřiny a jede nejvýše 145 km/h.

Jeho hlavní předností je ale vnitřní prostor. ID. Buzz pojme při délce 4712 mm a rozvoru náprav 2989 mm celkem pět cestujících a 1121 litrů jejich zavazadel. Je tak o kousek menší než poslední generace Multivanu s kratší karoserií. Zadní sedadla elektrického modelu je možné podélně posouvat v rozsahu 150 mm, případně je složit a získat tak prostor o objemu 2205 litrů. Vedle toho mají zadní sedačky i nastavitelný sklop opěradel a stolečky, které jsou zabudované v opěradlech předních sedaček.

Srovnání velikosti VW ID. Buzz a Multivan

ID. Buzz
Multivan
Délka
4712 mm
4973 mm
Šířka
1985 mm
1941 mm
Výška
1927 mm
1907 mm
Rozvor
2989 mm
3124 mm
Maximální počet míst
5
7
Kufr
1121/2205 l
469/1844/3672 l

Výbava ID. Buzz Pro obsahuje mimo jiné nouzové brzdění s detekcí chodců i cyklistů, čtení dopravních značek nebo pomocníka pro jízdu v pruhu. Z komfortních prvků nechybí dvouzónová automatická klimatizace, rádio s desetipalcovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, 5,3palcové digitální budíky, indukční nabíjení chytrých telefonů případně přední i zadní parkovací senzory. Posuvné boční dveře jsou na obou stranách vozu, světla svítí diodami a kola mají 19 palců.

Atraktivní dvoubarevné lakování s bílou střechou a přední částí je dodáváno za příplatek, stejně jako třeba maticová diodová světla, navigace, automatické parkování, adaptivní tempomat nebo vyjímatelný odkládací box. Podobně jako u dalších elektrických modelů rodiny ID jsou příplatky sdruženy většinou do paketů.

Jedním z hlavních rivalů bude vedle elektrických dodávek Stellantisu (ceny zhruba od 1,34 milionu korun) i Volkswagen Multivan poslední generace, třebaže se nenabízí v elektrické variantě. Velikost obou aut porovnává tabulka výše, zajímavé je ale i cenové srovnání. Základní Multivan včetně daně přijde na 1 202 104 korun, přičemž pod kapotou je 100kW benzinový čtyřválec spolu s automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Nejblíže, co se pohonu týká, má k ID. Buzz ale plug-in hybridní Multivan eHybrid, který v základu stojí nejméně 1 436 876 korun. Rozdíl je tedy zhruba sto tisíc korun, přičemž ale elektrický „busík“ se zatím prodává jen v lépe vybavené verzi, horší výbava by mohla jeho cenu o něco snížit. Porovnání výbavy obou aut pak nabízí tabulka níže.

Srovnání výbavy VW ID. Buzz a Multivan

Volkswagen ID. Buzz Pro / 150 kW
Volkswagen Multivan 1.4 TSI eHybrid / 160 kW
Cena od
1 537 556 Kč
1 436 876 Kč
Počet sedadel
5
5
Nouzové brzdění
S – chodci i cyklisté
S – chodci i cyklisté
Udržování jízdního pruhu
S
S
Čtení dopravních značek
S
S
Tempomat
S
S
Klimatizace
S – dvouzónová automatická
S – manuální
Rádio
S
S
Dotyková obrazovka
S – 10 palců
S – 10 palců
Digitální budíky
S
S
Multifunkční volant
S + potah umělou kůží
S + kožený potah
Bezklíčkové startování
S
S
Parkovací senzory
S – vpředu i vzadu
+16 358 Kč (vpředu i vzadu)
Přední diodová světla
S
S
Boční posuvné dveře na obou stranách
S
S
Kola
19 palců, litá
17 palců, litá

Vedle osobní verze začne 1. července i předprodej užitkové verze ID. Buzz Cargo. Ta rovněž ve verzi Pro přijde na 1 189 110 korun, ovšem bez daně. Technika obou aut je stejná, užitkový model ale ujede papírově 425 kilometrů. Hlavní rozdíl je za předními sedadly, Cargo tam má pevnou přepážku a nákladový prostor o objemu 3,9 m3, kam se vejdou dvě europalety. Nosnost auta je 650 kilogramů.

Výbava užitkové verze je nepatrně horší, postrádá třeba pomocníka pro jízdu v pruhu, čtení dopravních značek a také klimatizace má jen jednu zónu. Pořád ale i tak auto dostane nouzové brzdění s detekcí chodců i cyklistů, automatickou klimatizaci, bezklíčkové startování, multimediální systém s desetipalcovou obrazovkou, parkovací senzory vpředu i vzadu, diodová přední světla nebo 18palcová kola s kryty.

Vpředu jsou standardně tři místa k sezení, dostupná bude ale i pouze dvoumístná varianta. Boční posuvné dveře má auto na straně spolujezdce a vzadu jsou dvoukřídlé dveře, byť volitelně je bude možné vyměnit za výklopné víko. Rovněž za příplatek jsou dodávány i přepážka s oknem či otvorem pro převoz delších předmětů, případně kolejnice na podlaze a po stranách nákladového prostoru. Stejně jako u osobní verze je komfortní a bezpečnostní příplatková výbava sdružená do několika paketů.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.