Vypadá jako SUV, ale není to SUV. Peugeot 408 je prý nový druh bez konkurence

Možná by se nabízelo označení SUV-kupé, protože 408 má vyšší světlou výšku, vyšší pozici za volantem a nechybí mu ani decentní ochranné obložení podběhů. Peugeot však tvrdí, že o SUV nejde, jen si půjčuje některé prvky z této automobilové třídy, stejně jako třeba eleganci ze světa sedanů. Francouzi svou novinku označují pojmem fastback a spojením „nový druh“, podle nich podobné auto v jeho historii nebylo a momentálně ani na trhu není. Srovnání s Citroënem C5 X se zástupci značky raději vyhnuli, jakkoliv právě tento model 408 připomíná svou siluetou nejvíce.

Základem nového modelu je podobně jako u dalších kompaktních modelů Peugeotu platforma EMP2. S ní ale 408 zároveň výrazně přerůstá hatchback 308 i SUV 3008. Na délku má 4687 mm, zatímco mezi nápravami je 2787 mm (to je o dva milimetry více než u C5 X). Automobilka slibuje jednak štědrý prostor na zadních sedadlech, a jednak i velký kufr, který má navzdory svažující se střeše objem 536 litrů s pěti a 1611 litrů jen se dvěma sedadly. Zahrnutý je do toho ale i 36litrový prostor pod podlahou. Plug-in hybrid má o kousek skromnějších 471 až 1545 litrů.

Použití modulární platformy znamená také využití už známých elektrifikovaných. Stejně jako u 308 jsou plug-in hybridy dva: oba kombinují přeplňovanou zážehovou šestnáctistovku s jedním elektromotorem o výkonu 81 kW, přičemž tato kombinace s osmistupňovým automatem pohání výhradně přední kola. Liší se ale výkon benzinového motoru, slabší plug-in hybrid má celkově 133 kW a silnější 165 kW.

Baterie má kapacitu 12,4 kWh, kolik ale auto ujede čistě na elektřinu Peugeot zatím neuvádí. Dobíjení akumulátoru je možné výkonem nejvýše 7,4 kW, kdy je plná kapacita k dispozici za hodinu a 55 minut. Maximální výkon 3,7 kW zvládne stejnou činnost za tři hodiny a 50 minut, standardní zásuvka pak za sedm hodin a pět minut. Z klasických spalovacích motorů se 408 spoléhá jen na přeplňovaný benzinový tříválec o výkonu 96 kW v kombinaci s osmistupňovým automatem, naopak na turbodiesel budou zájemci čekat marně. Peugeot slibuje, že brzy dorazí i plně elektrická varianta.

Vnější vzhled vychází z linií známých především z řady 308, nejde ale o přesnou kopii. Dostal velkou masku chladiče s novým logem a barevnými elementy, jsou tu i diodová světla, která jsou ve vyšších výbavách maticová a umí tak svítit stále dálkově a vykrývat protijedoucí vozidla.

Nejzajímavějším prvkem je svažující se střecha zakončená decentním spoilerem. Ta pomáhá také aerodynamice. Na výběr pak bude šest laků karoserie, přičemž modrý odstín Obsession na snímcích bude exkluzivně určen jen 408. Kola mají průměr 17 až 20 palců.

Ani kabina na první pohled příliš nepřekvapí, nechybí tedy řešení zvané i-Cockpit s malým volantem, výše položenými desetipalcovými digitálními budíky a centrální dotykovou desetipalcovou obrazovkou. Známé jsou z Peugeotu 308 i virtuální tlačítka, jejichž funkce si může řidič sám přizpůsobit podle vlastní potřeby. Multimediálním systém využívá aktualizace na dálku a samozřejmě hlasové ovládání.

Francouzi dále upozorňují i na volitelná ortopedická sedadla, masážní funkci předních sedaček, 33 litrů v odkládacích prostorech kabiny a zcela chybějící chromované prvky. Z asistenčních systémů stojí za vypíchnutí zatím stále ne úplně běžné noční vidění, celkem pak nad bezpečností bdí devět radarů a šest kamer.

Na trhu se Peugeot 408 objeví počátkem roku 2023. Vyrábět se bude ve francouzských Mylhúzách, přičemž první ceny by měly být známé na podzim. Peugeot očekává, že se z 408 může stát jeden z jeho klíčových modelů. Následně se lokální verze auta dočká i Čína s tím, jehož výroba se pod jménem 408X rozběhne ve městě Čcheng-tu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.